Hoger scoren in zoekmachines zoals bv. Google met SEO

SEO is een techniek die aangewend wordt om websites en webshops te optimaliseren zodat deze goed vindbaar en leesbaar zijn voor zoekmachines zoals o.a. Google en bijgevolg ook goed scoren en vooraan verschijnen bij de organische zoekresultaten.

Technische SEO

Hier bekijken we de technische basis van je website. Hoe is deze opgebouwd en hoe goed is de geoptimaliseerd om goed te scoren bij zoekmachines? Hier bekijken we zaken zoals jouw sitemap, de aanwezigheid van metadata, de laadsnelheid van je website, etc. om ervoor te zorgen dat jouw website qua techniek goed scoort.

Inhoudelijke SEO

Hier bekijken we de inhoud van jouw website. Als je gevonden wil worden op bepaalde termen, dan is het ook belangrijk dat je voldoende relevante informatie aanbiedt aan de bezoekers van jouw website. Zoekmachines hechten tegenwoordig veel belang aan de kwaliteit van de content van je website.

Linkbuilding

Hier gaat het over het opbouwen van zowel interne als externe links naar pagina's op jouw website. Deze pijler heeft pas echt effect als eerst de andere twee pijlers in orde zijn, maar kan nadien heel waardevol worden. Het komt er zowat op neer dat wanneer externe (kwalitatieve) webpagina's naar jouw webpagina's verwijzen, je wat extra "respect" krijgt van zoekmachines en zo hoger scoort.

Vraag een SEO audit aan

Benieuwd naar hoe jouw website scoort op vlak van SEO? Wij kunnen een SEO audit voor je uitvoeren waarbij we nagaan hoe goed jouw website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. We leveren een rapport aan waar eventuele problemen en verbeteringen uitgelicht worden zodat er actie ondernomen kan worden om jouw website beter te laten scoren bij zoekmachines.

Wat zijn de voordelen van een goede SEO?

Verbeteren online zichtbaarheid

Een goede website hebben is een must. Maar je wil natuurlijk ook dat je potentiële klanten via zoekmachines de weg naar de juiste pagina's binnen jouw website vinden.

Duurzamer verkeer op je website

Door het optimaliseren van je website en de inhoud ervan, verhoog je ook de kans dat gebruikers die op je website komen ook overgaan tot een gewenste actie zoals een contactopname of een offerte opvragen.

Geen cost per click

In tegenstelling tot bij SEA hoef je niet te betalen voor alle clicks die je naar je website verkrijgt dankzij SEO. Dit maakt dat je in een duurzame opbouw voorziet van je website.

SEO ≠ SEA

Door het toepassen van SEO, trachten we de ranking van jouw website op zoekmachines duurzaam te verhogen zonder hier rechtstreeks geld voor te betalen. Dit is anders dan bij het betalend adverteren op zoekmachines, ook gekend als SEA (Search Engine Advertising). Het is aan te raden om eerst een goede SEO strategie op te zetten en dit nadien aan te vullen met een SEA strategie.

Hoger scoren in Google?

Aarzel dan niet en contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.