Wat is een onderhoudscontract?
Zoals je ook ongetwijfeld zelf ervaren hebt, evolueert onze (digitale) wereld steeds sneller en sneller. Als digitaal bedrijf dient digital astronaut uiteraard ook telkens mee te evolueren om onze klanten zo goed mogelijk en blijvend te ondersteunen. In het kader hiervan, bieden wij al onze klanten met een website, webshop of andere webapplicatie een onderhoudscontract aan.
Waarom zou een onderhoudscontract interessant kunnen zijn voor jou?
Enkele jaren geleden waren zaken zoals phishing en hacking dingen waar ook wij als professionals amper mee geconfronteerd werden. De beveiligingsmaatregelen die we namen bij de bouw van onze websites en het feit dat er andere veel “interessantere” high profile doelwitten waren, waren toen vaak voldoende.
Vandaag de dag merken we echter dat criminelen eerder willekeurig te werk gaan; in plaats van selecte gerichte aanvallen, gaan ze nu vaak met grove middelen automatisch vele websites tegelijk afschuimen naar potentiële beveiligingslekken om dan websites te infecteren met phishing software, deze te hacken, of andere zaken die de werking van je website verstoren.
En zoals elke goede dokter zou zeggen; voorkomen is altijd beter dan genezen. Je webapplicatie helemaal bulletproof maken, dat kan niemand je echt beloven. Maar we kunnen op z’n minst de webapplicatie onderhouden zodat deze dergelijke aanvallen (beter) kan doorstaan.
Oké, maar hoe zit zo’n contract in mekaar?
We vertrekken voor deze onderhoudscontracten steeds van uit een bepaalde formule: er zijn een minimum aantal uren standaard technisch onderhoud voorzien naar gelang de omvang van jouw webapplicatie. Deze uren zijn (minimaal) nodig om uw webapplicatie up-to-date te houden en technisch te onderhouden.
In uitzonderlijke gevallen kan het echter gebeuren dat deze uren (net) niet toereikend zijn. Bijvoorbeeld wanneer er code herschreven dient te worden na een grote update van de ondersteunende software. In dat geval wordt u telkens (vooraf) telefonisch gecontacteerd om dit samen met u te bespreken.
Daarnaast kunnen er ook optioneel een aantal uren in het “maximaal surplus” voorzien worden. In essentie is dit “een potje uren” waar we niet aankomen tenzij hier een reden toe is. Bijvoorbeeld voor kleine updates tijdens het technisch onderhoud die buiten de voorziene uren treden. Of voor kleine vragen en/of aanpassingen aan de webapplicatie waar we dan niet telkens aparte budgetten en/of facturen dienen voor op te maken.
Deze uren worden enkel aangerekend in de mate dat ze wel of niet gebruikt worden. We geven dit potje graag een maximum, zodat je enerzijds kan genieten van eenvoudige support en anderzijds je geen zorgen hoeft te maken dat je een peperdure rekening krijgt achteraf.
Interesse?
We contacteren je sowieso ook zelf en sturen je een voorbeeld toe van ons onderhoudscontract zodat je dit rustig eens kan nalezen.