Body&Bess profileert zich als het meest sympathieke en natuurlijke skin care merk van België, en dat zijn ze ook echt.
De vraag
We kregen de opdracht om de bestaande webshop om te bouwen tot een nieuwe en verbeterde versie. Body&Bess 2.0 zeg maar.
B2C & B2B
Eén van de grootste uitdagingen bij de bouw van de webshop was de combinatie van het B2B en B2C aanbod van Body&Bess. Dit aanbod is voor het overgrote deel exact hetzelfde, maar uiteraard met andere voorwaarden voor professionals en particulieren. Daarnaast zijn er ook producten die enkel relevant zijn voor professionals en niet voor particulieren.
Om dit op te vangen werken we met een keuzescherm waar een gebruiker zijn/haar voorkeur aangeven kan. Daarnaast bevat de shop ook verschillende klanten-types om de verschillende voorwaarden tussen particuliere en professionele klanten op te kunnen vangen.
Vind een verkooppunt
Omdat de Body&Bess producten ook verdeeld worden door hun professionele klanten, is het ook relevant dat een gebruiker op een eenvoudige wijze het dichtstbijzijnde verkooppunt kan terug vinden. Daarom bouwden we deze "store locator". Via de admin kunnen er eenvoudig nieuwe locaties toegevoegd worden en kunnen bepaalde verkooppunten ook aangeduid worden als Expert om zich te onderscheiden van anderen. Een verkooppunt kan ook voorzien worden van een detailpagina op de website zelf voor een snelle contactopname te bevorderen.
Het eindresultaat
Het resultaat is een vlot werkende meertalige B2B en B2C webshop geheel op maat gebouwd a.d.h.v. Woocommerce. Naast de shop zijn er ook enkele interessante features zoals een Store Locator, Accountbeheer voor klanten, veelgestelde vragen en een geïntegreerde blog.
Let’s have a chat!
Je hebt een vraag voor ons?
Of misschien heb je een project waar we mee kunnen helpen?
Laten we dan eens een klapke doen!