De voordelen van automatisatie

Het gehele idee achter marketing automation is dat je tijdrovende en repetitive taken automatisch laat verlopen.

Tijdbesparend

Manuele en repetitive handelingen automatiseren leidt onmiddellijk naar extra tijd om je bezig te houden met kerntaken van je bedrijf.

Efficiëntie en conversie

Automatisatie betekend veelal ook een eenvoudigere en betere opvolging van leads, bestaande klanten, ... waardoor de kansen tot effectieve conversie aanzienlijk toenemen.

Interne samenwerking

Door bepaalde gegevens te centraliseren en gebruik te maken van automation, wordt veelal ook de interne samenwerking tussen medewerkers van je bedrijf verhoogd, wat op zich weer tijdsbesparend is.

Evaluatie

Dankzij alle gegevens die verzameld en gemeten kunnen worden tijdens de automation processen kan er ook beter geëvalueerd en bijgestuurd worden.

Personalisatie

Door het automatiseren van bepaalde processen kan je vaak ook veel persoonlijker communiceren. Denk maar aan het versturen van een 'happy birthday' e-mail naar klanten wiens geboortedatum je hebt.

CRM

Een belangrijk element van marketing automation is de aanwezigheid van een Customer Relationship Management (CRM) systeem waar alle gegevens gecentraliseerd worden. Zo kan de online data van bijvoorbeeld een formulier op jouw website automatisch toegevoegd worden aan jouw CRM, waarna deze gebruikt kan worden voor het aansturen van jouw e-mail marketing. Daarnaast is de data binnen jouw CRM altijd en overal beschikbaar en kan je deze ook koppelen met andere tools.

Wil je weten wat marketing automation voor jou kan betekenen?

Aarzel dan niet en contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.